Sinds 2001 specialiseert hij zich in de werving van nalatenschappen. Hij ondersteunde meer dan 50 non-profits met onderzoek, strategieontwikkeling en de uitvoering van hun wervingscampagnes, o.a. via telemarketing. Sleutelwoorden: vernieuwen en kennisdelen. Hij is initiator van de jaarlijkse leergang nalatenschappen en schrijver van het Handboek Nalatenschappen. In 2014 zette hij samen met Meg Abdy de Nederlandse poot van Legacy Foresight op.
Arjen hoopt op nog een Elfstedentocht, tot die er is schaatst hij op de Amsterdamse Jaap Eden Baan. En zomers pakt hij regelmatig een rondje op de racefiets.
Ze werkte acht jaar bij Kalff en de Fundraising Company. Daar richtte ze zich op telemarketing in fondsenwerving voor goede doelen, de kunst en cultuur sector, politieke partijen en andere non-profit instellingen.
Als projectmanager focust zij zich op goed klantcontact en klantbinding om zo projecten naar ieders tevredenheid te kunnen implementeren en uitvoeren. Nu ondersteunt zij Arjen van Ketel ook bij het Legacy Foresight onderzoeksprogramma.
Naast deze baan heeft zij nog een snelle functie als moeder van een jong gezin en wordt zij vaak al racend op haar fiets met kinderen door Amsterdam gespot.
Hij werkte vijf jaar bij het Britse Koninklijk Nationaal Blindeninstituut, waar hij verantwoordelijk was voor het ontwerpen en implementeren van diverse strategieën voor programma-optimalisatie. Onlangs voerde hij nog een team aan bij Experian, met cliënten van diverse non-profit achtergronden. Richards passie voor de sector gaat gepaard met een sterk commercieel besef, zodat kansen altijd worden geoptimaliseerd.
Richard’s hobby’s: worstelen met zijn zoon en het verwennen van zijn dochter met alles wat ze maar wil!